Karlebovej 91, 3400 Hillerød | Krajbjergvej 3, 8541 Skødstrup
70 22 29 29
08:30 - 17:00

Marketing Automation Kursus (Grundlæggende)

Interesseret i dette kursus? Send os en forespørgsel.
Register your interest now

Kursusinfo

  • Dette kursus varer 2 dage
  • Der medfølger kursusmateriale til dette kursus
  • Dette kursus koster 2 klip på dit klippekort.
  • Fuld forplejning (Morgenmad, frokost, kage, kaffe og sodavand ad libitum)

Varighed

Dette kursus varer 2 dage

Materialer

Der medfølger kursusmateriale til dette kursus

Klip på klippekort

Dette kursus koster 2 klip på dit klippekort.

Forplejning

Fuld forplejning (Morgenmad, frokost, eftermiddagskage samt kaffe og sodavand ad libitum)

Du kender muligvis dine værktøjer. Måske er du indendørs verdensmester i SEO, Adwords eller Analytics. Men dine værktøjer får dig kun et stykke af vejen for med Marketing Automation har billedet ændret sig for bestandigt.

Hvad er Marketing Automation?

Marketing Automation er en fællesbetegnelse for en række produkter som alle har det til fælles at de binder dit website sammen med din kundedatabase. Har du f.eks. SalesForce, Dynamics CRM eller noget helt tredie så er dette muligvis noget for dig. For kunne du ikke godt tænke dig at vide helt præcist hvilke af dine kunder som har besøgt dit website. Se hvilke sider hver enkelt navngivne kunde har besøgt og derefter opsætte automatiserede processer på baggrund af dette?

Hotels.com, Tripadvisor og Amazon bruger det

Du kender det. Måske har du besøgt Amazon.com. Du har kigget på et produkt og dagen efter modtager du en mail med tilbud på netop dette produkt, eller releaterede produkter. Måske er der næste gang du besøger Amazon.com reklamer for det produkt du kiggede på sidst? Systemet ved nu at du er interesseret i dette produkt og hvem du er og herfra skifter hele marketing-apperatet fokus. Kun for dig. Af de store udbydere af Marketing Automation kan nævnes Marketo, HubSpot, ClickDimensions, InfusionSoft og mange flere.

Lær alt om Marketing Automation hos SkillsHouse

Hos SkillsHouse har vi fabrikeret et kursus som giver dig indgående forståelse for hvad du kan bruge Marketing Automation til og hvordan du bedst kommer i mål med din løsning. Kurset handler ikke om et specifikt produkt men mere om principperne og metoderne til at få succes med Automation.

Vi går herefter i gang med at tale om, hvilke funktioner som vil være de første du bør gå i gang med.

På dette kursus lærer du de grundlæggende principper bag begrebet "Marketing Automation". Vi giver dig et overblik over hvilke systemer makredet har at byde på og forsøger at give dig pros & cons for dem hver især her er et udpluk:

 

Marketing Automation Systemer

  • Marketo (inkl. RTP - Real Time Personalization)
  • Act-On
  • Pardot
  • Exact Target (SalesForce Marketing Cloud)
  • Eloqua
  • SalesFusion
  • HubSpot
  • ClickDimensions
  • Mailchimp Automation
  • InfusionSoft
  • PlanPlus Online
  • SilverPop

Vi går herefter i gang med at tale om, hvilke funktioner som vil være de første du bør gå i gang med.

 

På kurset vil vi vise dig og tale om følgende automation funktioner:

  • Import af contacts/leads
  • Synkronisering med dit eksisterende CRM
  • Autosegmentering baseret på website trafik
  • Autogenrerede mails baseret på behaviour
  • Rapportering
  • Måling af ROI og rapportering på ingående trafik
  • Email marketing
  • Dynamisk content i dine mails
  • Landingpages (inkl. vigtigheden af DNS opsætning)
  • Salgscyklus-overvågning og triggering
  • SEO optimering
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Sales intelligence (Giv dit salgsteam et forspring med mere info om kunden)
  • Dynamisk udskiftet indhold på dit website baseret på hvem den besøgende er.
  • Webforms og Progressive profiling
  • Social discovery
  • Felter og synkronisering af felter
  • Hold din data ren - undgå dubletter

Alle Marketing Automation systemer er jo forskellige men de har trods alt en del til fælles. Kurset her klæder dig på til at træffe de rigtige valg og få mest muligt ud af din eksisterende eller måske kommende automation-løsning.

Vi taler ganske kort på kurset om de mest populære CRM systemer på markedet. Du har måske et af dem i din virksomhed i forvejen. Vi vil forsøge at kortlægge fordele og ulemper ved disse set med et Marketing Automation synspunkt.

  • Microsoft Dynamics CRM
  • SalesForce
  • SugarCRM
  • vTiger
  • Zoho CRM

 Der findes naturligvis en myrade af alternative CRM systemer på markedet men ovenstående er dem vi berører. Bruger du et andet system og vil gerne have det inkluderet på listen - så ring og spørg.

 

Lignende kurser

Intro til ClickDimensions Marketing Automation i Dynamics CRM (365) Skriv dig op som interesseret til dette kursus
Act-On Marketing Automation - Grundlæggende Skriv dig op som interesseret til dette kursus
Mailchimp kursus, grundlæggende Skriv dig op som interesseret til dette kursus
Marketo Marketing Automation - Grundlæggende Skriv dig op som interesseret til dette kursus
Mailchimp PRO kursus 25 jun